Ogólny charakter rozgrywki nie zmienił się znacząco od tego z dwóch poprzednich odsłon
Lara nadal w pojedynkę eksploruje lokacje, zbiera skarby, wytwarza przedmioty i walczy
Istotną nowością są etapy podwodne, w których bohaterka napotka także przeciwników
Jej możliwości ruchowe jak i sprawność fizyczna zostały zauważalnie zwiększone
Od teraz znacznie łatwiej sobie radzi z likwidacją wrogów w wręcz jak i z odległości
W wielu miejscach będzie mogła użyć błota do kamuflowania
Błoto będzie zmywać się po kontakcie z wodą lub deszczem
W grze rozwinięto także możliwości Lary jeśli chodzi o poruszanie się po drzewach
W tej odsłonie pojawią się także kupcy i będą oni posiadać dość bogaty asortyment
U kupców będzie można zakupić między innymi unikalną broń, amunicję, stroje i surowce
Lara natomiast będzie mogła u nich swoje rzeczy sprzedawać
W trakcie wędrówki pojawi się wiele postaci oferujących dodatkowe zadania
Zadania zwykle będą nagradzane doświadczeniem i nagrodami materialnymi
Walka z przeciwnikami uległa rozbudowaniu i zauważalnie lepiej radzą sobie w starciu
W niektórych miejscach bohaterka będzie mogła wykorzystać zarośla do chowania się
Większość źródeł świata będzie można zniszczyć lub wyłączyć
Elementy skradankowe są więc bardzo rozbudowane
Etapy będą zawierać niezliczoną ilość przedmiotów do podniesienia
Pojawią się także różnego rodzaju pisma do poczytania
Ich zawartość oparto na autentycznej wiedzy archeologicznej
W grze pojawi się kilka miejsc pełniących rolę hubów - lokacji centralnych
W nich Lara będzie mogła uzupełniać zapasy i wyruszać do poszczególnych regionów
Mapa została rozbudowana i usprawniona zaś HUD dostosowany do klimatu gry
Dzięki modyfikowalnemu systemowi poziomu trudności grę będzie dokładnie dopasować
Przed rozpoczęciem przygody będzie można wybrać sobie ilość podpowiedzi
A także złożoność zagadek czy aspektów związanych z walką
Pojawi się także specjalny super trudny poziom trudności o nazwie Droga przez mękę
Jest on przeznaczony wyłącznie dla weteranów serii i nie pozwala na zapisywanie gry
System zapisu poza wyżej wspomnianym trybem jest w pełni automatyczny
Opiera się na częstych checkpointach i nie nastręcza jakichkolwiek nieprzyjemności
Podróżowanie pomiędzy miejscami wykonuje się jak zwykle za pomocą ognisk
Przy ogniskach można modyfikować ekwipunek a także zmieniać stroje
Do niektórych miejsc dostać można się wyłącznie po zdobyciu odpowiedniego sprzętu
W wielu lokacjach czeka więc nas backtracking jednak nie jest on uporczywy
Zagadki oparto o fizykę obiektów połączoną z logicznymi wyzwaniami
|