Tomb Raider PL
Oficjalny polski serwis o grach marki Tomb Raider oraz Lara Croft
 

  Tomb Raider 1

 

 

 

 

Produkcja:

Core Design

Ocena:

 

  Starring of LC

 

 

 

 

Produkcja:

Core Design

Ocena:

 

  Adventures of LC

 

 

 

 

Produkcja:

Core Design

Ocena:

  The Last Revelation

 

 

 

 

Produkcja:

Core Design

Ocena:

 

  Chronicles

 

 

 

 

Produkcja:

Core Design

Ocena:

 

  Angel of Darkness

 

 

 

 

Produkcja:

Core Design

Ocena:

 

  Legend

 

 

 

 

Produkcja:

Crystal Dynamic

Ocena:

  Underworld

 

 

 

 

Produkcja:

Crystal Dynamic

Ocena:

 

  Tomb Raider 9

 

 

 

 

Produkcja:

Crystal Dynamic

Ocena:

 

  Rise of the Tomb Raider

 

 

 

 

Produkcja:

Crystal Dynamic

Ocena:

 

  The Guardian of Light

 

 

 

 

Produkcja:

Crystal Dynamic

Ocena:

  The Temple of Osiris

 

 

 

 

Produkcja:

Crystal Dynamic

Ocena:

 

  Anniversary

 

 

 

 

Produkcja:

Crystal Dynamic

Ocena:

 

  Lara Croft GO

 

 

 

 

Produkcja:

Crystal Dynamics

Ocena:

 

  Adventures of LC

 

 

 

 

Produkcja:

Core Design

Ocena:

  The Last Revelation

 

 

 

 

Produkcja:

Core Design

Ocena:

  Tomb Raider PL    Rise of the Tomb Raider

 

 

 

 

 

 

 

  Rise of the Tomb Raider - Zapowiedź


 

 

Tomb Raider od wielu wielu lat gości na komputerach i zaskakuje nas coraz to ciekawszymi przygodami. W przypadku części dziesiątej będzie podobnie, lecz z tą różnicą, że gra nie będzie odrębną przygodą, lecz kontynuacją wydarzeń mających miejsce w poprzedniej odsłonie. Wszyscy którzy ukończyli wcześniejszą część doskonale zdają sobie sprawę, że nasza bohaterka przeszła przez prawdziwe piekło, co w ostateczności mocno wpłynęło na to kim jest i jak postrzega świat. Nowa odsłona ukaże nam to wszystko. Lara przeżyje traumę a brak dowodów na to co wydarzyło się na Yamatai sprawi, że będzie chciała coś udowodnić, lecz nie tylko innym, ale i sobie. Tak oto Croftówna po odrobieniu krótkiej pracy domowej na temat motywu nieśmiertelności trafi do jednego z najodleglejszych i nieprzyjaznych człowiekowi miejsc na ziemi - Syberii.

 

 

 

 

 

 

Rise of the Tomb Raider będzie kontynuował styl rozgrywki ukazany w dziewiątej odsłonie. Ponownie dostaniemy ogromne lokacje do eksplorowania i wiele sekretów do odkrycia. Odwiedzane miejsca będą znacznie większe (trzykrotnie względem tych z Yamatai) a do tego ich różnorodność ma zaskakiwać. Pojawią się tereny okryte śniegiem, gęste zielone lasy a nawet plenery pustynne, gdyż Lara odwiedzi także Syrię! We wszystkich tych miejscach czekać mają na nas liczne grobowce, ale nie w formie jaskiń czy pojedynczych nazwijmy to pokoi a prawdziwych ruin, których przejście ma zajmować znacznie więcej czasu. W grze pojawią się także pułapki, tych jak wiadomo praktycznie w poprzedniej odsłonie nie było. Tym razem możemy nie tylko spaść z wysokości, ale i przez nieuwagę nadziać się na kolce, nadepnąć na sidła czy też zrzucić sobie na głowę ciężkie obiekty. Ryzyko śmierci stanie się więc dość duże. Zginąć możemy oczywiście (a raczej niestety) jeszcze na wiele innych sposobów. W trakcie wędrówki natkniemy się bowiem na sporą ilość dzikich zwierząt tj. wilki czy niedźwiedzie, złą pogodę czy niebezpiecznych najemników organizacji Trinity, przez których bohaterka znowu będzie zmuszona zabijać. Wiele osób zarzucało poprzedniej części zbyt dużą ilość walk i niestety także w tej odsłonie wszystko wskazuje na to, że strzelania będzie więcej niż trzeba. Jedyną ratującą opcją jest możliwość eliminacji wrogów po cichu lub też przekradania się obok nich choć nie będzie to czymś prostym i standardowym. Bohaterka ma posiłkować się w walce wieloma nowymi śmiercionośnymi zabawkami. Będą to różne bronie oraz amunicja w tym strzały do łuku (ogniste, gazowe), prowizoryczne granaty w tym koktajl Mołotowa czy też pułapki w stylu wnyków i sideł. To jakiej broni użyjemy i w jaki sposób zechcemy pokonać wrogów ma zależeć wyłącznie od naszych upodobań. Będzie także crafting!

 

 

 

 

 

 

W grze nie zabraknie też rozbudowanych zagadek, jednak będą opierać się głównie na utartych schematach w stylu: przesuń obiekt, pociągnij za dźwignię, zestrzel coś (wszystko a la Havok) itd. O łamigłówkach logicznych wymagających myślenia i dłuższego zastanawiania raczej nie ma co marzyć. W grze liczyć się będzie przede wszystkim akcja i dynamika. Wszystko to łatwo dostrzec już w samych przedpremierowych materiałach wideo oraz screenach. Co prawda w finalnej wersji możemy zobaczyć coś jeszcze, ale będzie to raczej rzadkość. Jaki z tego wniosek? Nic nowego.

 

 

 

 

 

 

To co zachwyca w nowej odsłonie to na pewno oprawa graficzna. Gra działa na nowym silniku o nazwie Foundation Engine, który jest w stanie ukazać piękny i różnorodny świat jak nigdy dotąd. Animacje są rewelacyjne, oświetlenie powala na kolana a tekstury są ostre jak żyletki. Podczas tworzenia tego tytułu widać, że zastosowano wiele nowatorskich technologii i udoskonaleń. Grafika będzie po prostu miodna, a dźwięk? Tutaj też jest bardzo dobrze, a kto wie czy nie lepiej niż w poprzedniej odsłonie. Choć nie znamy całej ścieżki dźwiękowej, niektóre podkłady są niezwykle klimatyczne i idealnie wkomponowują się w wydarzenia na ekranie. Co ciekawe w tym celu użyto specjalnej techniki, by każdy moment w grze miał swój specyficzny wydźwięk i nastrój. W roli angielskiej Lary ponownie wystąpi Alisson Caroll a w polskiej Karolina Gorczyca. Po prostu pięknie!

 

 

 

 

 

 

Wraz z nową odsłoną twórcy postanowili zrezygnować z klasycznego multiplayera. Zamiast niego wprowadzono kilka trybów związanych z wyzwaniami, za które zdobywać będziemy punkty i kasę. Im lepszy wynik tym lepsze miejsce w rankingu, coś jak w Lara Croft: Relic Run. Z kolei pieniądze posłużą nam do zakupu tzw. Kart Ekspedycji, dzięki którym odblokujemy liczne dodatki. Kart ma być łącznie 300 i zostały podzielone na dwie grupy - karty zwykłe i rzadkie. Pierwsze zdobywać będzie się dość łatwo jednak z drugimi sprawa ma się już nieco inaczej, wiele z nich wymagać będzie od nas umiejętnego grania bądź pokaźnego portfela, bo Crystal Dynamics zamierza sprzedawać do nich dostęp także za prawdziwą gotówkę. Mikropłatności... Fuj!

 

 

 

 

 

 

Rise of the Tomb Raider byłby niczym bez swojego specyficznego bohatera a raczej bohaterki! Programiści włożyli ogrom pracy by odzwierciedlić do maksimum realistyczne zachwanie postaci, mimikę twarzy oraz sam wygląd. Lara jeszcze nigdy nie wyrażała tak wiele uczyć i nie wyglądała tak dobrze. Czasami można odnieść wrażenie jakby była żywą postacią uwięzioną za ekranem monitora. Być może w tej chwili nieco przesadzamy, ale taka jest prawda! Wszystko to sprawia, że dziesiątka może okazać się hitem roku 2016. Jak będzie zobaczymy...

 

 

 

 

 

 

 

Tomb Raider PL © 2017

 

 

  Tomb Raider PL    Polecamy
Slider 
 

  Tomb Raider 1

 

 

 

 

Produkcja:

Core Design

Ocena:

 

  Starring of LC

 

 

 

 

Produkcja:

Core Design

Ocena:

 

  Adventures of LC

 

 

 

 

Produkcja:

Core Design

Ocena:

  The Last Revelation

 

 

 

 

Produkcja:

Core Design

Ocena:

 

  Chronicles

 

 

 

 

Produkcja:

Core Design

Ocena:

 

  Angel of Darkness

 

 

 

 

Produkcja:

Core Design

Ocena:

 

  Legend

 

 

 

 

Produkcja:

Crystal Dynamic

Ocena:

  Underworld

 

 

 

 

Produkcja:

Crystal Dynamic

Ocena:

 

  Tomb Raider 9

 

 

 

 

Produkcja:

Crystal Dynamic

Ocena:

 

  Rise of the Tomb Raider

 

 

 

 

Produkcja:

Crystal Dynamic

Ocena:

 

  The Guardian of Light

 

 

 

 

Produkcja:

Crystal Dynamic

Ocena:

  The Temple of Osiris

 

 

 

 

Produkcja:

Crystal Dynamic

Ocena:

 

  Anniversary

 

 

 

 

Produkcja:

Crystal Dynamic

Ocena:

 

  Lara Croft GO

 

 

 

 

Produkcja:

Crystal Dynamics

Ocena:

 

  Adventures of LC

 

 

 

 

Produkcja:

Core Design

Ocena:

  The Last Revelation

 

 

 

 

Produkcja:

Core Design

Ocena:

  Tomb Raider PL © 2012-2017
Lara Croft and Tomb Raider are trademarks or registered trademarks of Squere Enix ltd.